Μπορείτε να διαβάσετε ή να αποθηκεύσετε (download) το βιβλίο εδώ:
Συμεών Θεσσαλονίκης. Τα Άπαντα. (έκδ. 1862).
Βίος του συγγραφέως Συμεών Αρχιεπισκόπου Θεσσαλονίκης κατά τον Μελέτιον και άλλους.
ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟΝ
ΚΑΤΑ ΑΘΕΩΝ, ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΕ ΚΑΙ ΙΟΥΔΑΙΩΝ ΚΑΙ ΠΑΣΩΝ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ. ΚΑΙ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΚΑΙ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΣΩΤΗΡΟΣ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ.
Διάλογοι εκκλησιαστικοί αρχιερέως και κληρικού.
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Α΄. Κατά αθέων, και ότι είναι Θεός (ότι υπάρχει δηλαδή Θεός).
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Β΄. Ότι είναι Θεός. Απόδειξις πρώτη από τας Αγίας Γραφάς.
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Γ΄. Ότι είναι Θεός. Απόδειξις δευτέρα από αυτού του ανθρώπου, όστις νοεί και λέγει και ζητεί περί Θεού.
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Δ΄. Ότι είναι Θεός. Απόδειξις τρίτη από αυτής της Κτίσεως, απ’ αυτής της παραγωγής των όντων, από της Ευταξίας και Διοικήσεως αυτής της Κτίσεως.
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Ε΄. Κατά των πολυθέων Ελλήνων.
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ ΣΤ΄. Εναντίον εκείνων οι οποίοι δοξάζουσιν Ειμαρμένην, Τύχην και Αστρολογίαν.
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Ζ΄. Ότι μόνος Θεός η Αγία Τριάς είναι.
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Η΄. Κατά Ιουδαίων και Σαββελίου και των λοιπών αθέων.
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Θ΄. Τα άνω ειρημένα Ευαγγελικά λόγια κατά Σαββελίου ελέχθησαν, τα δε ακόλουθα εναντίον των Ιουδαίων και των λοιπών αθέων εθνών.
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Ι΄. Περί του Μονογενούς Υιού του Θεού και του Αγίου Πνεύματος.
ΚΑΤΑ ΠΑΣΩΝ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Α΄. Κατά Σίμωνος του Μάγου και Μένεντος και των ομοίων, και κατά των δυσσεβών Βογομύλων, ήτοι Κουδουγέρων (Α).
Κατά των δυσσεβών Βογομύλων, ήτοι Κουδουγέρων (Β).
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Β΄. Κατά Αρείου, Σαβελλίου, Ευνομίου, Μακεδονίου και του δυσσεβούς Απολιναρίου.
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Γ΄. Κατά του Χριστομάχου και ανθρωπολάτρη Νεστορίου.
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Δ΄. Κατά εθνικών, δηλαδή των Μωαμεθιστών.
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Ε΄. Κατά του δυσσεβούς Ευτυχίου και Διοσκούρου, και των αφρόνων Αρμενίων και Ιακωβιτών και των Ακεφάλων. Έτι δε κατά Σεργίου και Πύρρου και Ονωρίου και των λοιπών Μονοθελητών.
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ ΣΤ΄. Κατά του δυσσεβούς Ωριγένους, του Διδύμου, του Ευαγρίου και των ομοίων αιρετικών, και περί της των νεκρών αναστάσεως.
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Ζ΄. Ότι το πάθος της υπερηφανείας και της οιήσεως εστάθη το αίτιον να υποπίπτουν οι αιρετικοί εις αιρέσεις.
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Η΄. Κατά των εικονομάχων – δυσσεβών Βογομύλων.
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Θ΄. Περί των Δυτικών.
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Ι΄. Ποία είναι εκείνα εις τα οποία καινοτομούσιν οι Δυτικοί.
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ ΙΑ΄. Κατ’ εκείνων οι οποίοι τρώγουσι τα μη παραδεδομένα.
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ ΙΒ΄. Ότι πρέπει να προσέχωμεν και εις όσα μας φαίνονται μικρά.
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ ΙΓ΄. Ότι πρέπει να ζωγραφίζονται ευλαβώς και ευσεβώς τα θεία κατά την δεδομένην συνήθειαν.
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ ΙΔ΄. Περί της Πρώτης Συνόδου (ήτις έγινεν εν έτει 325 εν τη Νικαία, υπό 318 πατέρων).
ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟΝ
ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΙΕΡΩΝ ΤΕΛΕΤΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΘΕΙΩΝ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
Περί της ιερής τελετής της Θείας Λειτουργίας.
- Κεφάλαιο Α΄. Η Ιερή Λειτουργία ονομάζεται και Ευχαριστία, Κοινωνία και Μυσταγωγία.
- Κεφάλαιο Β΄. Τι δηλώνει το κατέβασμα του Ιεράρχη από τον θρόνο, και τα ιερά ενδύματα, και το να ενδύεται ο Ιεράρχης.
- Κεφάλαιο Γ΄. Για τον Αρχιερατικό Μανδύα, το Εγκόλπιο και την Πατερίτσα.
- Κεφάλαιο Δ΄. Ότι τα ιερά φορέματα του Αρχιερέα είναι επτά. Και ποια είναι αυτά. Και τι σημαίνει το καθένα από αυτά.
- Κεφάλαιο Ε΄. Ότι το Ωμοφόριο, πρέπει να κατασκευάζεται από μαλλί, και όχι από άλλη ύλη. Και ποιους δηλώνουν εκείνοι που ενδύουν τον Αρχιερέα. Και τι σημαίνει το να κατεβαίνει προς δυσμάς.
- Κεφάλαιο ς΄. Τι σημαίνει το να παίρνουν ευλογία από τον πρώτο Αρχιερέα, τόσο οι κατώτεροι Αρχιερείς, όσο και οι λοιποί Ιερείς και Κληρικοί, όταν μέλλουν να ενδυθούν τις ιερές στολές τους, και το να βάλλουν μετάνοια.
- Κεφάλαιο ς΄. Τι σημαίνει το να παίρνουν ευλογία από τον πρώτο Αρχιερέα, τόσο οι κατώτεροι Αρχιερείς, όσο και οι λοιποί Ιερείς και Κληρικοί, όταν μέλλουν να ενδυθούν τις ιερές στολές τους, και το να βάλλουν μετάνοια. (συνέχεια)
- Κεφάλαιο Ζ΄. Για εκείνα που τελούνται στην Προσκομιδή.
- Κεφάλαιο Η΄ Τι σημαίνει ο άγιος Δίσκος, που είναι στην Πρόθεση, και τα λοιπά.
- Κεφάλαιο Θ΄. Γιατί προσφέρεται ένζυμος Άρτος.
- Κεφάλαιο Ι΄. Γιατί ο Άρτος που προσφέρεται στη Λειτουργία είναι τετράγωνος.
- Κεφάλαιο ΙΑ΄. Ότι δεν κάνουν σωστά όσοι προσφέρουν άζυμους και στρογγυλούς τους Άρτους, διότι ο Χριστός σαρκώθηκε, το δε σώμα είναι από στοιχεία.
- Κεφάλαιο ΙΒ΄. Τι σημαίνει το, ομοιώθηκε η Βασιλεία των Ουρανών με Ζύμη.
- Κεφάλαιο ΙΓ’. Γιατί στον μεν (Παλαιό) Νόμο χρησιμοποιούνται άζυμοι Άρτοι, στην δε χάρη, δηλαδή στο Ευαγγέλιο ένζυμοι.
- Κεφάλαιο ΙΓ’. Γιατί στον μεν (Παλαιό) Νόμο χρησιμοποιούνται άζυμοι Άρτοι, στην δε χάρη, δηλαδή στο Ευαγγέλιο ένζυμοι. (συνέχεια)
- Κεφάλαιο ΙΔ΄. Περί των τελουμένων στην Προσκομιδή.
- Κεφάλαιο ΙΕ΄. Κατά Αρμενίων, των μη δεχόμενων το ύδωρ να το βάλλουν με οίνο, στο Μυστήριο της Ευχαριστίας.
- Κεφάλαιο Ις΄. Για τις μερίδες, που στην Πρόθεση προσφέρονται για τους Αγίους, και για όλους τους Ευσεβείς.
- Κεφάλαιο ΙΖ΄. Γιατί προσφέρεται θυμίαμα κατά την Προσκομιδή.
- Κεφάλαιο ΙΗ΄. Τι δηλώνουν, ο Αστερίσκος, τα ιερά Καλύμματα, και ο αέρας.
- Κεφάλαιο ΙΘ΄. Ποιόν εικονίζει ο Αρχιερέας, και ποιους αυτοί που είναι μαζί του.
- Κεφάλαιο Κ΄. Τι δηλώνει το Άγιο Βήμα, και τι η Ιερή Τράπεζα.Κεφάλαιο Κ΄. Τι δηλώνει το Άγιο Βήμα, και τι η Ιερή Τράπεζα. (συνέχεια)
- Κεφάλαιο ΚΑ΄. Ότι όπως στον Ουρανό, έτσι και πάνω στη γη στέκονται κατά τάξη, και κοινωνούν τα Μυστήρια, στο μεν Βήμα οι Ιερωμένοι, οι δε λαϊκοί έξω.
- Κεφάλαιο ΚΑ΄. Ότι όπως στον Ουρανό, έτσι και πάνω στη γη στέκονται κατά τάξη, και κοινωνούν τα Μυστήρια, στο μεν Βήμα οι Ιερωμένοι, οι δε λαϊκοί έξω. (συνέχεια)
- Κεφάλαιο ΚΒ΄. Περί του αντίδωρου, και ότι αυτό είναι Άρτος αγιασμένος.
ΜΕΡΟΣ ΤΕΤΑΡΤΟΝ
ΑΠΟΚΡΙΣΕΙΣ ΠΡΟΣ ΤΙΝΑΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
- Ερώτηση Α΄: Με ποιόν τρόπο φαίνεται πολλές φορές σαν άνθρωπος ο Άγγελος; Και πως ο Δαίμονας μετασχηματίζεται σε Άγγελο φωτός; Και πως μιλάει αφού είναι άυλος; Και αν μπορούν οι Άγγελοι να εμφανιστούν με άλλες μορφές.
- Ερώτηση Γ΄: Με ποιον τρόπο παρίστανται οι Άγγελοι στον Θεό. Και πώς, καθώς στον Ιώβ, στην μέση αυτών των Αγγέλων και ο Διάβολος στάθηκε. Πώς μαθαίνουν το θέλημα του Θεού οι Άγγελοι, και πως ο σκοτεινός Δαίμονας παρουσιάσθηκε μπροστά στον Θεό.
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!